Rabu, 23 November 2016

EBook Bisnes Aiskrim

 

Tengah Cari 'Side-Income' Yang Boleh Menjana RM5k Sebulan Secara Part-Time Pada Hujung Minggu Tanpa Perlu Berhenti Kerja Serta-merta?

Tahukah Anda? Anda boleh menjana pendapatan sampingan sehingga empat angka sebulan dengan hanya berniaga ais krim? Baca sampai habis untuk ketahui bagaimana caranya..

Dari Meja Pengemudi Stall Aiskrim :
Afiq Dato’Rusly,
Jurulatih Usahawan Makanan & Masakan Komersial Terkemuka Malaysia

RE: Panduan Jana RM5k Sebulan Secara Part-time Dengan Bisnes Aiskrim
Assalamualaikum dan Salam Hormat buat rakan-rakan usahawan & bakal usahawan makanan...
Tahun ini adalah tahun yang mengerikan.
Mana taknya, dengan isu-isu ekonomi semasa yang makin hari makin menjadi-jadi. Kejatuhan mendadak nilai ringgit dan ditambah dengan pelaksanaan GST (6%) membuatkan kos sara hidup meningkat kaw-kaw punya…
Bil api eletrik dah naik, kadar tol dah naik, harga-harga barang-barang runcit semakin mahal, barang basah seperti daging, ikan, ayam tak nampak ura-ura akan menurun…
Saya amat pasti anda juga akan bersetuju dengan kenyataan saya ini. Ia secara tidak langsung menambah beban yang selama ini kita tanggung.

Gaji Bawah RM3000 sebulan, Serius Tak Cukup…

Dengan nak bayar kos pendidikan anak. Nak sara anak isteri makan minum. Nak belikan pakaian yang mereka selesa & cantik. Nak bawa mereka jalan-jalan. Biasanya tak cukup…
Tapi kita mesti coool!!
Saya percaya majoriti rakyat Malaysia ada masalah kewangan. Namun, orang yang bijak tidak akan lari daripada masalah.
Sebaliknya mereka berfikir, bagaimana cara nak menyelesaikan-nya. Salah satu caranya adalah menambah jumlah ‘Side-Income’ kita…
Kerja tetap anda masih boleh diteruskan. Itu kerjaya utama anda. Apa yang saya nak bongkarkan ni adalah pendapatan sampingan yang boleh menjana RM5 ribu sebulan…
Nampak menarik kan?
Dengar macam mudah… tapi bagaimana nak tambah pendapatan sampingan tanpa ganggu kerja utama kita?
Cara yang terbaik saat ini ialah ...

Memulakan Bisnes Aiskrim

Bukan bisnes aiskrim yang biasa-biasa, tapi ini luar biasa… Inilah salah-satu perniagaan yang...
Tapi sebelum tu, mesti anda tertanya-tanya.. siapa lah saya ini yang nak sembang tentang Bisnes Aiskrim ni.
Betul tak?

Izinkan saya berkongsi serba-sedikit mengenai perihal latar-belakang diri saya ...

Siapa Brader Ni Nak Sembang Lebat Tentang Bisnes Aiskrim? Power Sangat Ke? Ada Pengalaman Ke?


http://www.bisnesburger.com/images/afiq.jpgBaiklah, izinkan saya perkenalkan diri saya terlebih dahulu ...
Nama saya Md Fadzirul Afiq bin Dato’ Rusly atau lebih dikenali sebagai Afiq Dato’ Rusly.
Untuk lebih mudah kan cerita, saya ni sebenarnya anak kepada Dato’ Hj. Rusly Abdullah atau lebih dikenali sebagai Chef Li yang merupakan penulis buku Bestseller “Jutawan Senyap”. Mungkin anda dah kenal dengan ayah saya ni :-)
Saya dilahirkan di Kuala Kubu Bharu, Selangor dan telah mula mengasah bakat dalam kulinari sejak menuntut di UiTM
Saya mempunyai kelulusan dalam Diploma Seni Kulinari serta Ijazah dalam bidang Gastronomy
Alhamdulillah, sepanjang penglibatan saya dalam bidang kulinari ini, saya telah berjaya melatih hampir 15,000 orang usahawan makanan melalui Kursus Masakan dan Memproses Makanan Chef Li
Kursus masakan komersial ini telah diasaskan oleh bapa saya sendiri, Dato’ Hj. Rusly Abdullah
Saya kini menumpukan sepenuh perhatian kepada pembangunan usahawan terutama usahawan muda untuk memulakan perniagaan.
Selain itu saya turut giat membantu bapa saya sendiri melatih usahawan di Pondok Industri Darul Tijary, iaitu pondok ala pesantren yang diasaskan oleh bapa saya untuk melatih pemuda-pemudi di dalam bidang perniagaan dan agama.
Kini saya mengorak langkah dengan memperkenalkan Teknik Masakan Komersil iaitu teknik masakan khusus untuk perniagaan. Teknik masakan ini mengamalkan teknik masakan yang cepat, tepat dan jimat
Begitulah serba-sedikit pengenalan mengenai diri saya serta pengalaman-pengalaman saya dalam bidang industri makanan dan masakan.

Kenapa Saya Bersungguh Nak Bantu Anda Mulakan Bisnes Aiskrim?

Pada tahun 2014, saya telah terbitkan satu ebook yang bertajuk “Rahsia Menjana RM20k Sebulan Dengan Bisnes Burger”.
Alhamdulillah, sambutan yang sangat menggalakkan. Ebook tersebut bestseller. Ramai juga daripada pembaca yang sudah berjaya.
Daripada penulisan saya itu, saya dijemput oleh jabatan & agensi untuk memberi talk tentang bisnes burger.
Dalam sesi tersebut, saya banyak berinteraksi dengan mereka yang minat berniaga. Namun, ada beberapa masalah utama khas untuk peniaga makanan kecil. Bila saya selidik, rupanya mereka ada masalah ini :
Dalam masa yang sama, ada beberapa kekangan atau halangan tertentu yang menyebabkan idea tambah duit dengan bisnes burger ini terbantut bagi sesetengah golongan.
Antaranya...
Disebabkan kekangan inilah saya fikir semula. Dan saya jumpa penyelesaian yang sangat simple dan praktikal. Cara yang terbaik saat ini untuk tambah pendapatan sampingan yang lumayan adalah dengan memulakan bisnes aiskrim. Antara sebabnya...
Sangat mudah…
Maka tidak hairanlah, kenapa majoriti warga asing seperti Bangladesh, Myanmar & Pakistan mampu jual aiskrim walaupun tak fasih berbahasa Melayu.. :)

Bisnes Aiskrim Ni Memang Nampak Macam Best, Tapi....

Mungkin anda ada kemusykilan yang buatkan anda terhenti seketika untuk mulakan perniagaan Aiskrim.
Adakah ini yang buatkan anda pening kepala memikirkannya ...
Sudah, kini anda dah tak perlu nak pening-pening lagi fikirkan segala permasalahan di atas ...
Segala persoalan di atas bakal dijawab untuk anda ...

Saya sendiri akan bantu dan bimbing anda langkah-demi-langkah melalui ebook panduan hasil tulisan saya sendiri ini

0 ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:
Free Blog Templates